آرایشی و زیبایی, دسته‌بندی نشده

راهنمای کامل گام به گام راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

راهنمای کامل گام به گام راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

راهنمای کامل گام به گام راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

امروزه در بازار کسب و کار، راه‌اندازی فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی که یک شغل پردرآمد و پر بازده است بسیار رواج پیدا کرده است. این شغل در تمامی دختران و زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، خواهان خود را دارد و فروش آن تنها مختص مقطعی از سال نیست. فروشگاه‌های لوازم ‌آرایشی و بهداشتی علاوه بر فروش مناسب در اسفندماه و فروردین، در طی سال هم فروش خود را دارند و می‌توان گفت از جمله مشاغلی است که در ابعاد کوچک هم درآمدزایی ایده‌آلی و بالایی را دارد. چراکه در همه سال نیاز به مصرف لوازم آرایش وجود دارد.

امروز در کشور ما فروشگاه لوازم‌ آرایشی تنها مختص خرید لوازم آرایشی نیست، در این فروشگاه‌ها علاوه بر لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی، ابزار آرایشی، لوازم آرایشی خارجی اصل هم عرضه می‌شود.

فروشگاه لوازم آرایشی

تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا برای شما توضیح دهیم؛ که اگر به دنبال راه‌اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی هستید باید به چه نکاتی توجه کنید و چه مسائلی را بررسی کنید تا بتوانید یک فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی مناسب و خوبی داشته باشید.

اطلاعات مورد نیاز برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

برای را‌ه‌اندازی یک فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی باید قبل از هر اقدام و عملی، اطلاعات کلی درباره این کسب و کار را بدست آورید. اطلاعاتی از جمله میزان درآمد یک مغازه لوازم آرایشی با متراژ متوسط، قوانین مالیاتی در مورد این نوع فروشگاه ها، مقدار سرمایه مورد نیاز برای شروع، کالاها و محصولات مورد نیاز و … که نیاز اساسی برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی است.

موقعیت مکانی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

اولین نکته برای انتخاب مغازه یا فروشگاه مورد نظرتان این است که باید به بودجه‌‌ای که دارید توجه کنید. برای مثال یک مغازه کوچک در مرکز شهر یا خیابان اصلی پرتردد خیلی بهتر از یک مغازه بزرگ در خیابان فرعی یا محله ای پرت است. انتخاب مکان فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی و بزرگی ویترین مغازه نقش بسیار مهمی در جذب مشتری و راه اندازی دارد، از طرفی به این نکته توجه داشته باشید باید سعی کنید مکانی را برای فروشگاه انتخاب کنید که نزدیک به بازار باشد.

مغازه لوازم آرایشی

دکور و ویترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

اولین موردی که در ورود توجه خانم ها را جلب می‌کند دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی است. خانم ها علاوه بر قیمت به دکور، نورپردازی و چیدمان محصولات فروشگاه دقت می کنند. دکور فروشگاه باید طراحی، نورپردازی و چیدمان خوبی داشته باشد؛ به این صورت که توسط قفسه‌های مختلف، لوازم از نظر رنگ‌بندی، برند و دسته‌بندی تفکیک شوند تا مشتری به راحتی بتواند اقلام مورد نظرش را پیدا کند. استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب و حتی دکورهای مناسبتی(روز زن، روز مرد، روز دختر و ..) هم می‌تواند مشتری را به سمت خود جذب کند.

همانطور که قبل تر گفتیم در ویترین بیرونی مغازه سعی کنید اجناس را تفکیک شده بچینید تا مشتری با یک نگاه کلی بتواند لوازم ‌آرایشی و بهداشتی مورد نیاز را پیدا کند، به یاد داشته باشید که اجناس مربوط به دختران را همیشه باید در طبقه پایین قرار دهید تا به راحتی در دسترسشان قرار بگیرد.

نکته : تهیه و در اختیار گذاشتن لوازم آرایش به صورت رایگان برای تست لازم و کاربردی است.

راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی

جواز کسب فعالیت مربوطه

برای راه اندازی هر کسب و کاری باید از اتحادیه مربوط به آن کسب و کار اجازه فعالیت یا جواز کسب خود را بگیرید. اما برای گرفتن جواز کسب فروشگاه لوازم‌ آرایشی و بهداشتی بهتر است به اتحادیه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی شهر خود مراجعه کنید. امروزه کسب جواز بسیار راحت و سریع شده است و با داشتن مدارکی مانند اجاره نامه و عکس و سایر مدارک شخصی می توانید اقدام کنید.

موجودی کالا

باید انتخاب کنید که چه نوع کالاهایی را در فروشگاه‌تان قرار می‌دهید، باید قبل از راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی به این موضوع خوب فکر کنید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار لوازم‌ آرایشی و بهداشتی خارجی(آمریکایی، فرانسوی، و غیره) اصل از لوازم‌ آرایشی و بهداشتی چینی و متفرقه هم استفاده کنید تا بتوانید فروش خوبی را در طول روز تجربه کنید.

برای شروع کار بهتر است از هر نوع لوازم ‌آرایشی و بهداشتی (کرم، کرم پودر، فیکساتور، آبرسان، رژ لب، رژ گونه، پالت سایه چشم، پالت سایه گونه و …) یک مارک را انتخاب کنید و خرید لوازم آرایشی و بهداشتی عمده را در دستور کار خود قرار دهید. در آخر از تمامی کالاها موجود در فروشگاه لیستی تهیه کنید تا موجودی کالاها تحت کنترل‌تان باشد.

فروشگاه لوازم آرایشی

اطلاع از قیمت روز لوازم آرایشی و بهداشتی عمده در درآمد شما بسیار تاثیرگذار و مهم است. هرچه بتوانید خرید لوازم آرایشی را با قیمت مناسب‌تر انجام دهید قطعا برای فروش، سود شما هم بیشتر خواهد بود. همچنین مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.

در ادامه لیست محصولات مورد نیاز فروشگاه لوازم آرایشی، که درهر فروشگاه باید موجود باشد را می‌توانید مطالعه کنید:

کرم مرطوب کننده

پرایمر صورت

فاندیشن

کانسیلر

پودر نرم

رژ گونه

برنزه کننده

هایلایتر

کانتور

اسپری تثبیت کننده

ابزار آرایشی

لوازم بهداشتی

انواع آبرسان

کرم های مرطوب کننده

لوازم آرایشی و بهداشتی فانتزی و کادویی برای تمامی سنین

وسایل بهداشتی برای زنان و مردان

از دیگر خدماتی که یک فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی می‌تواند ارائه دهد:

معرفی آرایشگر های خوب شهر

معرفی مزون های خوب

یک لوازم ‌آرایشی و بهداشتی جامع و کامل باید لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز گروه‌های زنان و مردان، گروه نوجوان و جوانان دانشجویان و کارمندان، یا افراد هنرمند، آرایشگران، مزون کاران و آحاد مختلف جامعه از جوانان تا بزرگسالانان و میانسالان را داشته باشد.

انتخاب نام فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی

از انتخاب اسم برای فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی خود غافل نشوید. یک اسم زیبا برای فروشگاه می‌تواند باعث معروفیت بیشتر، پیشرفت و درآمد آن شود. به دلیل اینکه بیشتر مشتریان این صنف دختران و زنان هستند بهتر است از نام‌های معنا دار وفانتزی استفاده کنید. که بیشتر در ذهن مشتری ماندگار است، تا انتخاب اسمی سخت و انتزاعی که هیچ معنی و مفهوم خاصی ندارند و در ذهن ماندگاری ندارد. می توانید از سایت تولید اسم بیزنس کمک بگیرید.

مغازه لوازم آرایشی زدن

تبلیغات و بازاریابی

برای افزایش فروش، جذب مشتری و درآمد بیشتر باید تبلیغات خود را شروع کنید، روش‌های متنوعی برای این‌کار وجود دارد. برای شروع، بهترین راه می‌تواند تبلیغات از طریق سامانه پیامکی برای محدوده مورد نظر، چاپ و پخش تراکت، بروشور، تبلیغات در صفحات مجازی و… از دیگر روش‌های پر بازده در این زمینه است.

برای بهتر و بیشتر دیده شدن فروشگاه خود، سعی کنید حداقل در هر فصلی، تخفیف ها و حراج‌های متنوعی بگذارید. یا در اواخر سال بخشی از لوازم ‌آرایشی و بهداشتی عمده را در حراج‌های فصلی قرار دهید تا بتوانید مشتری بیشتری جذب کنید.

سایت فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی

بعد از راه‌اندازی فروشگاه لوازم ‌آرایشی و بهداشتی بهتر است برای بیشتر دیده شدن و حرفه‌‌ای تر شدن در این زمینه یک سایت(پیج اینستاگرامی، کانال و غیره) برای فروشگاه خودتان راه بیندازید. برای اینکه بتوانید به صورت آنلاین و غیر حضوری سفارش بگیرید و کالاهایتان را به فروش برسانید. برای انجام این کار خوب است، از افراد متخصص در این زمینه مشاوره و راهنمایی بگیرید. تمام کالاهای خود را به همراه عکس، فیلم و مشخصات کامل داخل سایت بارگذاری کنید. برای بیشتر دیده شدن و معرفی شدن پیج، کانال یا سایت فروشگاه، حراج‌های فصلی در نظر بگیرید. به عنوان مثال تمامی لوازم آرایش در 5 روز پایان سال شامل 10 درصد تخفیف هستند.

سایت فروش اینترنتی لوازم آرایشی

طراحی لوگو

لوگو حکم معرفی یک فروشگاه را دارد، به معنی دیگر شناسنامه فروشگاه شما است. طراحی و رنگبندی لوگو با توجه به صنف مورد نظر صورت میپذیرد. برای طراحی لوگو فروشگاه، این نکته را مد نظر قرار بدهید که ممکن هست هر فردی (بزرگسال یا بچه) بخواهد لوگو شما را بخواند. پس بهتر است از انتخاب لوگوهای ناخوانا و مفهومی خودداری کنید تا فروشگاه تان بهتر دیده شود.

مالیات و عوارض

کسب و کار شما نیز مثل  سایر کسب و کارها، می بایست سالانه مبلغی از درآمد فروش خود را به مالیات اختصاص دهد، البته که مالیات سالانه برای هر صنفی متفاوت است و مالیات را بر اساس میزان فروش شما در سال گذشته تعیین می کنند. اما نیاز است حتما بعد از راه اندازی کسب و کار خود در خلال کسب جواز برای تشکیل پرونده مالیاتی به اداره مالیات شهر خود مراجعه کنید. اگر مالیات خود را سالانه پرداخت نکنید جریمه های سنگینی را مشمول خواهید شد.

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

استخدام فروشنده

پس از راه اندازی مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی، باید متناسب با متراژ فروشگاه خود فروشنده و کارمند استخدام کنید. چنانچه فروشگاهی بزرگ دارید باید نیروی انسانی بیشتری را استخدام کنید. تلاش کنید افرادی را استخدام کنید که دارای معیارهایی را چون روابط عمومی بالا، تحصیلات، مهارت، آشنا به ترفندهای بازاریابی و خوش اخلاق و خوش رو بودن باشند. تا با رفتار و اخلاق خوب خود بتوانند مشتری را جذب فروشگاه شما کنند. هیچکس از فروشگاهی که فروشنده بداخلاق دارد خرید نمی‌کند.

معایب شغل لوازم آرایشی

حسابداری

برای رسیدگی به حساب و کتاب فروشگاه نیاز است از یک سیستم حسابداری ساده ( محک) استفاده کنید. با استفاده از نرم افزار محک یا هر نرم افزار حسابداری دیگری می‌توانید میزان فروش ماهانه، موجودی کالای فروش رفته، موجودی باقی مانده، حقوق فروشندگان، هزینه‌ ها ( شارژ، تبلیغات، ارسال کالا) و انبارگردانی کالا را محاسبه کنید و به آسانی به تمامی آن‌ها دسترسی دارید. با استفاده از این حسابداری، یک مدیریت قوی و برنامه ریزی درست خواهید داشت.

9 دیدگاه در “راهنمای کامل گام به گام راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

  1. بازتاب: رضا
    1. خیلی ممنون از این که فرصت گذاشتین و مطالعه کردین

  2. مصطفی گفت:

    عالی .
    ممنون.🙏💞

    1. چگنی سحر گفت:

      سلام مصطفی جان
      خیلی ممنون ازشما بابت وقتی که گذاشتید مطالعه کردید
      ما برای راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی مقاله های مختلفی داریم میتونید مطالعه کنید

  3. کاربر 8707 گفت:

    من می‌خوام مغازه لوازم آرایشی بزنم .و هیچ اطلاعاتی ندارم

  4. عالی بود مغازه آرایشی سرمایه زیاد و پشتکار بالا
    اطلاعات بروز میخاد من خودم صاحب این شغلم
    این شغل بازار قوی میخاد که نیست الان متاسفانه
    همه دنبال حساب دفتری ونسیه هستند
    البته ناگفته نماند تبلیغات ومشاوره

    1. چگنی سحر گفت:

      خواهش میکنم آرمان جان عزیز
      ممنون بابت انتقال تجربیات خوب و ارزنده ات

    2. ف گفت:

      از کجا میشه آنلاین عمده خرید لوازم ارایشیو برای کسایی ک نمیتونن حضوری برن ؟

  5. تم تولد و لوازم تولد گفت:

    ممنونم از مطالب خوبی که همیشه توی سایتتون قرار میدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *